MONTEIRO, GABRIELA MARIAMiron, Dr. Edison Martins2024-04-182024-04-182023-12-21https://repositorio.unicep.com.br/handle/123456789/325Dance can offer different possibilities in the daily life of children with Autism Spectrum Disorder (ASD), including physical, social, and psychological possibilities, which can improve their quality of life. This study had the general objective of verifying the influence of dance on children with ASD. As a methodological procedure, a case study was developed, using two questionnaires as data collection instruments, one created by the author herself and the other the Assessment of Quality of Life in Children and Adolescents (AUQEI). After data collection and the results obtained, it was possible to observe, through the responses of the participating children and their respective guardians, that there was a positive influence, mainly in the motor and psychological aspects after practicing dance classes in children with ASD.A dança pode oferecer no cotidiano da criança com Transtorno do Espectro Autista (TEA) diferentes possibilidades, entre elas, físico motoras, sociais, psicológicas, que podem melhorar sua qualidade de vida. Este estudo teve como objetivo geral verificar a influência da dança em crianças com TEA. Como procedimento metodológico foi desenvolvido um estudo de caso, utilizando como instrumentos de coleta de dados, dois questionários, sendo um criado pela própria autora e o outro a Avaliação de Qualidade de Vida em Crianças e Adolescentes (AUQEI). Após a coleta de dados e os resultados obtidos, foi possível observar, por meio das respostas das crianças participantes e seus respectivos responsáveis, que houve uma influência positiva, principalmente nos aspectos motor e psicológico após a prática das aulas de dança em crianças com TEAptDANÇA E CRIANÇAS COM TEA:influência nos aspectos psicológicos e físicosArticle