LIMA, JANIELLY VASCONCELOSMachado, Dra Michele Varotto2024-02-272024-02-272023-12-21https://repositorio.unicep.com.br/handle/123456789/294This work aims to understand how the learning process occurs and emphasize the importance of stimuli to enhance the child's integral development in Early Childhood Education. To this end, an analysis and understanding of how brain maturation occurs was carried out, so that as it progresses, a connection can be made with the knowledge acquired in childhood and, finally, establish subsidies that influence this development. From this, a bibliographical research was carried out, which benefited from books and texts on the subject, so that the necessary information was found to maintain the ideas. Thus, as final results, it was possible to note the connection between brain development and the child's learning, in such a way that the importance of stimuli in Early Childhood Education for the full development of the brain and that individual was also emphasized, proposing ways to stimulate the same, positively.O presente Trabalho tem como objetivo compreender como ocorre o processo de aprendizagem e enfatizar a importância dos estímulos para potencializar o desenvolvimento integral da criança na Educação Infantil. Para isso, foi feita uma análise e entendimento de como ocorre a maturação cerebral, para que ao decorrer do mesmo, se faça uma conexão com o conhecimento adquirido na infância e por fim, estabelecer subsídios que influenciam nesse desenvolvimento. A partir desse, foi realizada uma pesquisa bibliográfica, que se beneficiou de livros e textos acerca do assunto, de forma que fossem encontradas as informações necessárias para a manutenção das ideias. Assim, como resultados finais foi possível notar a conexão do desenvolvimento cerebral com a aprendizagem da criança, de tal forma que se enfatizou também a importância dos estímulos na Educação Infantil para um desenvolvimento pleno do cérebro e desse indivíduo, propondo maneiras de se estimular o mesmo, positivamente.ptDESENVOLVIMENTO CEREBRALAPRENDIZAGEM E ESTÍMULOS NA EDUCAÇÃO INFANTILArticle